در دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ سمینار بین المللی غشاهای لایه نازک نانوکامپوزیتی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/3/3 | 

سمینار بین المللی غشاهای لایه نازک نانوکامپوزیتی با همکاری بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمینار بین المللی با موضوع «بررسی چالش‏های تولید غشای لایه نازک نانوکامپوزیتی برای نمک‏زدایی آب» با همکاری بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. 
دکتر Woei Jye Lau (وُی جی لائو) از مرکز تحقیقاتی فناوری غشا وابسته به دانشگاه فناوری مالزی در این سمینار سخنرانی کرد.
وی در ابتدا مرکز تحقیقاتی فناوری غشا دانشگاه فناوری مالزی، را معرفی کرد و تاکید داشت که  امکان همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد.
وی با تشریح روش تولید غشاهای لایه نازک نانوکامپوزیتی، مواد مورد استفاده جدید برای تولید یا اصلاح این غشاها، به بیان تجربیات علمی و عملی خود پرداخت و گفت: از آنجا که بحران آب یکی از معضلات اصلی امروز کشور ماست، اساتید و محققان پردیس مواد و فرآیندهای پیشرفته موضوع تصفیه و نمک زدایی آب به روش‏های غشایی را در موضوعات اصلی کار خود قرار داده اند. 
همچنین وُی جی لائو به بررسی چالش‏های پیش رو برای تولید این نوع از غشاهای پلیمری با کاربرد نمک زدایی آب پرداخت. 
در این سمینار که دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی این پردیس به صورت حضوری و آنلاین حضور داشتند، با دکتر لائو به بحث و تبادل نظر در این موضوع پرداختند. 
گفتنی است :در این مراسم، دکتر محمد کریمی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی حضور داشت. بعد از این سمینار، «آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری غشا و فیلتراسیون»،«آزمایشگاه آنالیز حرارتی» و «آزمایشگاه پساب» مورد بازدید قرار گرفت.